
II półrocze roku szkolnego 2024/2025
W drugim półroczu roku szkolnego 2024/2025 w ramach realizacji rządowego programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie klasy III oraz dzieci przebywające w szkolnej świetlicy mieli okazję wykorzystać nowoczesny sprzęt fotograficzny, aby rozwijać swoje pasje i zdobywać praktyczne umiejętności. Jedną z takich aktywności były wycieczki edukacyjne w okolicy szkoły, podczas których uczniowie dokumentowali piękno lokalnej przyrody za pomocą aparatu fotograficznego zakupionych w ramach projektu. Głównym celem wyjść terenowych było rozwijanie u uczniów umiejętności obserwacji otaczającego świata oraz nauka praktycznego posługiwania się aparatem fotograficznym. Zajęcia miały również na celu uwrażliwienie dzieci na piękno natury i konieczność jej ochrony. Wykonane przez dzieci zdjęcia zostały zamieszczone w galerii internetowej szkoły. Część z nich posłużyła również jako ilustracje do prac pisemnych, plastycznych i prezentacji multimedialnych. Uczniowie korzystają też z aparatu fotograficznego podczas szkolnych uroczystości. Tego typu działania są doskonałym przykładem łączenia edukacji formalnej z działaniami kreatywnymi i praktycznymi, które przygotowują młodzież do życia w nowoczesnym świecie.
Świetlica szkolna aktywnie wykorzystuje również klocki LEGO oraz Korbo jako nowoczesne narzędzia wspierające rozwój uczniów. Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem tych zestawów pełnią funkcję zarówno edukacyjną, jak i terapeutyczną, pozwalając uczniom rozwijać umiejętności manualne, logiczne myślenie, kreatywność oraz współpracę w grupie. Dzięki klockom LEGO uczniowie mają możliwość tworzenia modeli technicznych, budowli oraz pojazdów, co pobudza ich wyobraźnię przestrzenną. Klocki Korbo natomiast pozwalają na budowanie ruchomych mechanizmów, co wprowadza dzieci w podstawy mechaniki i zasad działania przekładni. Zajęcia prowadzone w świetlicy z wykorzystaniem klocków odbywają się w formie zabawy edukacyjnej oraz pracy projektowej. Uczniowie uczą się planowania, rozwiązywania problemów oraz prezentowania efektów swojej pracy. Wykorzystanie klocków LEGO i Korbo znacząco wzbogaca ofertę edukacyjną świetlicy i pozwala na twórcze zagospodarowanie czasu wolnego uczniów w sposób sprzyjający ich wszechstronnemu rozwojowi.
Malowanie farbami to nie tylko świetna zabawa, ale także ważny element rozwoju dzieci. Malowanie przynosi wiele korzyści edukacyjnych i emocjonalnych. Nasi uczniowie w wolnym czasie bardzo często korzystają z farb pozyskanych z programu. Uczą się przy tym wyrażać siebie w twórczy sposób, rozwijają pomysłowość i uczą się samodzielnego myślenia. Kontakt z farbami działa relaksująco i uspokajająco. Pomaga wyrażać emocje, nawet te trudne do opisania słowami. Nic więc dziwnego, że dzieci same chętnie domagają się takiej aktywności.
Codziennie podczas zajęć wykorzystywane są głośniki. Dźwięki z nich płynące pozwalają nie tylko się uczyć, ale i zrelaksować po intensywnej pracy.
Wykorzystanie tablicy interaktywnej znacząco wzbogaca proces nauczania i angażuje naszych uczniów . Przygotowywane przez dzieci prezentacje, a czasem krótkie filmiki wyświetlane podczas lekcji urozmaicają codzienną naukę.