Materiał od 30.03 do 01.04.2020 r.
Materiał od 30.03.2020r. do 01.04.2020r.
Drodzy uczniowie!
Od poniedziałku do środy „Spotkanie z lekturą”
Zgodnie z naszymi wcześniejszymi ustaleniami w tym tygodniu pracujemy z lekturą. Jeśli komuś nie udało się przeczytać całej książki, przeczytajcie choć jej fragment w Internecie. Gorąco zachęcam!
Pamiętacie, jakie przygody przeżyły skarpetki i co się wydarzyłou bohaterki książki Justyny Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)”?.
Autorka przedstawiła nam dom Małej Be, w którym skarpetki dosłownie znikają
w praniu, przez co są nie do pary. Zagłębiając się dalej w tę historię, dowiecie się, że zaginione skarpetki wyruszają w szeroki świat przez dziurę, którą odkrywa hydraulik wezwany na interwencję. Skarpetki wydostają się na wolność i doświadczają wielu ciekawych przygód. Jedne stają się gwiazdami filmowymi i brylują w Hollywood, inne opiekują się myszkami – sierotami, a jeszcze inne zostają detektywami.
Kto przeczytał z łatwością odpowie na pytanie: Co się dzieje ze zgubionymi skarpetkami?
Spróbujcie wykonać ćwiczenia w z. ćw. s.14- 17. Ćwiczenia wykonujcie tylko w z. ćw za wyjątkiem ćw. 6 ze s. 15 (z. ćw) – to wykonajcie pisemnie w zeszycie, opowiadając jedną przygodę wybranej skarpetki.
Następnie napiszcie kilka zdań w zeszycie, tak jak zawsze to robimy, na pytanie: „Czy podobała Ci się lektura i dlaczego?”.
Pracę plastyczną do ćw.4 s.16 wykonajcie na kartonie dowolną techniką. Po powrocie do szkoły zrobimy z nich wspaniałą wystawę. Waszą pracę oczywiście nagrodzimy!!!!.
Dla chętnych – stwórz własnego Skarpeciaka- wykorzystaj wszystkie możliwe materiały i wiedzę, którą zdobyłeś na warsztatach w Łodzi. Być może Twój Skarpeciak zostanie gwiazdą filmową?
Jeśli chcecie prześlijcie mi zdjęcie swojego Skarpeciaka. Będę czekać z niecierpliwością!
Pamiętajcie o e. matematycznej- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakresie 100 (bez przekraczania progu dziesiątkowego).
Wykonajcie zad. 2 i 3 s. 28, zad. 2 s. 29 z podręcznika w zeszycie. Jeśli macie ochotę pozostałe zadania wykonajcie ustnie, w ten sposób doskonalicie umiejętność liczenia.
Bardzo za Wami tęsknię i gorąco pozdrawiam! Jeśli macie pytania- dzwońcie! Wasza wychowawczyni.
Materiał do realizacji od 30.03 do 03.04.2020 r. –j. angielski
Podręcznik:
- ćw. 2 str. 44 (uczniowie słuchają nagrania i powtarzają słownictwo, nagranie 2.37)
- ćw. 4 str. 45 (uczniowie słuchają zdań lub je czytają i łączą je z osobą na ilustracji, nagranie 2.39)
- ćw. 5 str. 45 (uczniowie słuchają piosenki, śpiewają, nagranie 2.40)
Zeszyt ćwiczeń:
Nagrania:
https://www.dropbox.com/sh/bejvq9avpbojjz8/AACYgGQ9RCHy0GDpwfVqtm5Ua?dl=0
Przydatne linki (opcjonalnie):