Materiał do realizacji w dniach 7- 8 maj 2020 r.
Witajcie Drogie Dzieci J
- Dzisiaj zaczniemy od matematyki. Było mnożenie przez liczbę dwucyfrową, to teraz kolej na dzielenie dużych liczb – podręcznik do matematyki str. 24 zadanie 1.
Zaobserwuj, aby podzielić dużą liczbę, rozkładamy ją na dwie takie liczby, aby każda z nich dzieliła się przez daną liczbę.
A teraz spróbuj wykonać w zeszycie zadanie 2, 3 i 4 ze str. 24 (podręcznik do matematyki).
- Poćwicz z kołem fortuny –
https://wordwall.net/pl/resource/1102668/wychowanie-fizyczne
Pamiętaj, aby na początek zrobić rozgrzewkę całego ciała, a później wykonaj wylosowane ćwiczenie. Jeżeli ćwiczenie zostało wykonane trzeba je usunąć i wylosować następne (i tak aż wykonasz wszystkie ćwiczenia). - Przeczytaj głośno opowiadanie Małgorzaty Węgrzeckiej „Naprzeciwko północy”(Podręcznik „Elementarz odkrywców” cz.3, str.60 i 61) i odpowiedz na pytanie: dokąd wybrał się zastęp druha Przemka?
Następnie wykonaj polecenie 1 ze str. 70 (Ćwiczenia „Elementarz odkrywców” cz.3 str.70) i napisz w zaszycie kilka zdań na temat trasy wyprawy bohaterów opowiadania. - Teraz zabawy i ćwiczenia dla najmłodszych z butelką wody – https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4
- Druh Przemek wyjął z kieszeni kompas. Co to takiego? I do czego służy? Obejrzyj krótki film: https://www.youtube.com/watch?v=1y_aH7dzxio
W celu utrwalenia przeczytaj wiadomości ze str. 62 (Podręcznik „Elementarz odkrywców” cz.3).
Jeżeli będziesz chcesz możesz wykonać małe doświadczenie: https://www.youtube.com/watch?v=qfb_nyQhaes
Zachęcam Was!
Praca plastyczna- Święto Patrona Szkoły
W maju obchodzimy święto patrona szkoły – Marii Konopnickiej.
Z tej okazji proponujemy uczniom chętnym wykonanie pracy związanej tematycznie z twórczością patronki naszej szkoły. Pracę wraz z jej autorem należy sfotografować i wysłać do wychowawcy w formie mmsem lub e-mailem do dnia 20 maja (środa) do godziny 16.00.
I na tym zakończymy ten tydzień
Pozdrawiam Was J
Monika Głodny
Język angielski
Zeszyt ćwiczeń:
- ćw. 11 str. 47 – uczniowie wpisują w zdania w wolne miejsca nazwy czynności oraz dni tygodnia, które są na ilustracjach.
- ćw. 12 str. 47 – uczniowie uzupełniają dialog słówkami z ramki.
Praca dla chętnych:
- PLAKAT – narysuj co robisz, każdego dnia tygodnia (MONDAY, TUESDAY, WEDNESDAY, THURSDAY, FRIDAY, SATURDAY, SUNDAY). Wybierz jedną czynność. Narysuj ją i nazwij jeśli potrafisz. HAVE FUN! J
Filmiki do obejrzenia: