Materiał do realizacji w dniach 18 – 20.05.2020 r.
Dzień dobry w kolejnym tygodniu nauki zdalnej J
Dzisiaj jest 18 maja 2020r. Dokładnie 100 lat temu urodził się w Wadowicach nasz wielki Polak – Karol Wojtyła (Święty Jan Paweł II).
- Obejrzyj krótki film „Dobry, święty człowiek – Jan Paweł II” – https://www.youtube.com/watch?v=mFh9GXNnaCQ
- Przeczytaj w podręczniku (Podręcznik. Elementarz odkrywców cz. 4 str. 26 i 27) opowiadanie pt.: „Babcia, papież i nuda”, które napisał Wojciech Widłak i odpowiedz na pytanie: Jak wyglądało życie Karola Wojtyły do czasu, gdy został papieżem?
- Wykonując ćwiczenie 1, 2, 3, 5, 6 (bez kropki), 7 i 8 ze str.21, 22 i 23 (Ćwiczenia. Elementarz odkrywców cz. 4) a dowiesz się kilku ciekawostek o papieżu.
- Piosenka o Janie Pawle II – https://www.youtube.com/watch?v=Nk9C7r3dtxI
- Utrwalenie wiadomości o przymiotniku – https://view.genial.ly/5e9c51d1594d3b0da3d984de/game-przymiotniki
- Ulubioną piosenką papieża była „Barka” spróbuj zaśpiewać :
- https://www.youtube.com/watch?v=17rJ7hTXyTg
- https://www.youtube.com/watch?v=cwBAbpZ1ZUw
- Papież uwielbiał spacery i wycieczki po górach. Wybierzmy się i my w góry – https://view.genial.ly/5eb1603054415e0d3e4f2377/presentation-wycieczka-w-gory (bez 6 i 7 slajdu)
Przeczytaj informacje na temat gór Polski, roślin i zwierząt występujących w górach a później wykonaj ćwiczenia ze str. 24 i 25. - Jeżeli pogoda pozwoli poćwicz na podwórku – https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc
- Sprawdzam siebie – wykonaj zadania ze str. 25 i 26 – tylko zadanie 5, 7 i 8 zapisz w zeszycie
- Wykonaj rzeźbę wybranego zwierzęcia górskiego z plasteliny.
Pozdrawiam i miłej pracy J
Monika Głodny
Język angielski
Materiał na dwie lekcje à poniedziałek + piątek.
W poniższym linku znajdują się nagrania, notatka oraz ćwiczenie do wykonania. Można je wydrukować i wkleić do zeszytu lub przepisać.
Notatka ze zwierzątek może być również wklejona do zeszytów.
Link: https://www.dropbox.com/sh/505vu4q6xdkhu4e/AAAZc2X5V8ogy9etoHg2PoDoa?dl=0
(Aby otworzyć link, wystarczy w niego kliknąć. Aby otworzyć elementy z linku, wystarczy na nie kliknąć).
Podręcznik:
- Ćw. 1 str. 52 – uczniowie słuchają nagrania 3.1 i wskazują na obrazku zwierzęta, których nazwy usłyszą w nagraniu.
- Ćw. 2 str. 52 – uczniowie patrzą na obrazki i słuchają słówek z nagrania 3.2 oraz je powtarzają. Mówią też YES lub NO w zależności od tego, czy obrazek zgadza się ze słówkiem.
- Ćw. 4 str. 53 – Uczniowie słuchają nagrania 3.4, patrzą na obrazki i mówią, które zwierzęta co jedzą.
- Ćw. 5 str. 53 – uczniowie słuchają piosenki z nagrania 3.5 i próbują śpiewać.
Zeszyt ćwiczeń:
- Ćw. 1 str. 50 – uczniowie czytają nazwy zwierząt oraz pokarmów i łączą je ze sobą. Do tego ćwiczenia można wykorzystać notatkę z linku oraz ćwiczenie z linku, a także informacje z podręcznika.
- Ćw. 2 str. 50 – uczniowie wpisują nazwy słów przedstawionych na ilustracjach w krzyżówkę. Do tego ćwiczenia można wykorzystać notatkę z linku oraz ćwiczenie z linku, a także informacje z podręcznika.
- Ćw. 3 str. 50 – uczniowie czytają zdania i zakreślają jedno z dwóch pogrubionych słówek w zdaniu, w zależności od tego co je dane zwierzątko. Do tego ćwiczenia można wykorzystać notatkę z linku oraz ćwiczenie z linku, a także informacje z podręcznika.
- Ćw. 4 str. 50 – uczniowie dzielą nazwy zwierząt na trzy kategorie – te, które jedzą mięso, rośliny lub owady. Niektóre nazwy zwierząt poznane zostały we wcześniejszych klasach. Do tego ćwiczenia można wykorzystać notatkę z linku oraz ćwiczenie z linku, a także informacje z podręcznika.