Materiał do realizacji w dniach 18-20.05.2020 r.
Drodzy uczniowie!
Przesyłam Wam materiał do zrealizowania od poniedziałku do środy.
PONIEDZIAŁEK- 18.05.2020 r.
Piosenka na dobry początek dnia – https://www.youtube.com/watch?v=g3UGMDi1ejI
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Otwórzcie PODRECZNIK na stronie 26-27. Teraz samodzielnie przeczytajcie wiersz Jana Brzechwy „Żuk” i odpowiedzcie ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem.
Żuk- to owad z rodziny chrząszczy, krępy, ma od 1,5 do 2 cm długości. Jest czarny, lśniący, żyje w lasach i na łąkach, zjada zwierzęce odchody.
Biedronka- jest niewielkim owalnym owadem z rodziny chrząszczy. Ma mniej więcej pół centymetra długości i czerwone skrzydełka z czarnymi kropkami. Żyje na łąkach, w ogrodach i sadach. Zjada mszyce i inne szkodniki roślin.
Teraz wykonajcie zadania w ĆWICZENIACH na stronie 36, 37.
W zadaniu 6 potraficie już wyjaśnić pisownię „rz” po spółgłosce „p”, a więc- przyjął, przykrej, przygodzie.
Posłuchajcie piosenki „Bąki z łąki” i zapamiętaj jak najwięcej nazw owadów- https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak.
Przeczytajcie informację na stronie 38 o owadach i zróbcie zadania na tej stronie.
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Wykonajcie zadania w ĆWICZENIACH na stronie 59 i 60.
TROSZKĘ ĆWICZEŃ – https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg, https://wordwall.net/pl/resource/1905207/wesoła-gimnastyka
DLA CHĘTNYCH:
- Wykreślanka- https://learningapps.org/1572190?fbclid=IwAR1LMu-XbUxq6IC8Z8CakP63ZYzAtA7tf9Vr99pRhsRqGNzTr2bQKTsErNg
- Tabliczka dzielenia do 50- https://szaloneliczby.pl/tabliczka-dzielenia-do-50/
- Znajdź 10 owadów na łące- http://scholaris.pl/resources/run/id/49499
- Mnożenie przez 5- http://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-przez-5_9_38
- Krzyżówka- https://wordwall.net/pl/resource/983684/szkoła-specjalna/wiosna
WTOREK- 19.05.2020 r.
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Piosenka na dobry początek dnia- https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Ułóżcie puzzle a dowiecie się o czym będziemy się dzisiaj uczyć- https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=27ce4ddfe192
Obejrzyjcie film, a dowiecie się, jakie miejsce odwiedzimy:- http://scholaris.pl/resources/run/id/102327
Rój pszczeli zamieszkujący ul składa się z najważniejszej królowej-matki, robotnic i trutni. Królowa żyje do siedmiu lat. Składa jaja, którymi opiekują się robotnice. Z jaj wylęgają się larwy, a z nich dopiero dorosłe pszczoły. Robotnice są stałymi mieszkańcami ula. Są posłuszne królowej. Ich zadania to: czyszczenie komórek, do których królowa składa jaja, opieka nad jajeczkami i larwami, pilnowanie wejścia do ula i wentylowanie go, budowanie plastrów z wosku, odbieranie nektaru od robotnic zbieraczek, zbieranie pokarmu (nektaru, pyłku) i wody. Nie robią tego wszystkie robotnice. Panuje wśród nich podział pracy. Podczas zbierania nektaru i pyłku pszczoły zapylają rośliny, które dzięki temu owocują i dają nasiona. Jedna pszczoła zbiera nektar z jednego gatunku kwiatu. Gdy robotnice chcą poinformować inne zbieraczki o dużej ilości nektaru w jakimś miejscu, odbywają w ulu różne rodzaje tańca, w zależności od odległości dzielącej ul od kwiatów. Robotnice żyją ponad miesiąc latem i sześć miesięcy zimą.
Trutnie pojawiają się w ulu wiosną. Biorą udział tylko w rozmnażaniu, nie zbierają niczego, nie pilnują ula i nie pełnią żadnych funkcji społecznych. Jesienią wraz nadejściem chłodów są wypędzane z gniazda i giną.
Pszczoły hoduje się w ulach. Ul dzieli się na magazyn, gdzie pszczoły gromadzą miód w plastrach, przestrzeń produkcyjną oraz oddzielną od nich rodzinę, w której znajduje się królowa i jajeczka. Każdy ul ma otwór, przez który wylatują i wlatują pszczoły. Pszczelarze hodują pszczoły w pasiekach.
Otwórzcie PODRĘCZNIK na stronie 28, 29 i przeczytajcie opowiadanie A. Bahdaja „Malowany ul”. Odpowiedzcie na pytanie 1 i 2 znajdujące się pod tekstem.
W ĆWICZENIACH wykonajcie zadania na stronie 39.
Poproście któregoś z rodziców, aby zrobił zdjęcie Waszych rozwiązań w ĆWICZENIACH na stronie 39 z dzisiejszej lekcji i mi je przesłał.
Teraz obejrzycie trzy części filmu z życia pszczół- https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE&t=56s, https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c, https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg&t=11s .
Następnie wykonajcie w ĆWICZENIACH zadania na stronie 40 i 41.
Przepiszcie do zeszytu to, co znajduje się w ramce na stronie 41.
Odpowiedzcie na pytanie kluczowe- Co by się stało, gdyby wyginęły wszystkie pszczoły? Porozmawiajcie o tym w domu z rodzicami.
Zobaczcie jak tańczy Pszczółka Maja- https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
Pamiętaj, że pszczoły są bardzo ważne i pożyteczne.
Nigdy nie zabijaj pszczoły.
Gdy wpadnie do domu, wypuść ją 🙂
EDUKACJA MATEMATYCZA
Otwórzcie PODRĘCZNIK na stronie 50. Przeanalizujcie jaki jest sposób dodawania do liczby dwucyfrowej i odejmowania od niej pełnych dziesiątek.
Np. Dodawanie:
44 + 30 = 40 + 4 + 30 = 70 + 4 = 74
Odejmowanie:
88 – 30 = 80 + 8 – 30 = 50 + 8 = 58
Teraz wykonajcie zadanie 1, 2 i 3. Rozwiązania zapiszcie w zeszycie.
Poproście któregoś z rodziców, aby zrobił zdjęcie Waszych rozwiązań w zeszycie z dzisiejszej lekcji i mi je przesłał.
EDUKACJA PLASTYCZNA
Z papieru kolorowego wykonajcie pszczółkę. Tutaj znajdziecie podpowiedź jak to zrobić- http://www.kreatywniewdomu.pl/2016/09/jak-zrobic-pszczoe-w-5-minut.html
Poproście któregoś z rodziców, aby zrobił zdjęcie Waszej pszczółki i mi je przesłał.
TROSZKĘ ĆWICZEŃ– https://www.youtube.com/watch?v=lJn9NDL8E8A, domowy tor przeszkód- https://www.youtube.com/watch?v=keebzVw23k4,
DLA CHĘTNYCH-
- „Rz” po spółgłoskach- https://learningapps.org/watch?v=pdg8ywbbc20
- Dzielenie przez 10- http://www.matzoo.pl/klasa2/dzielenie-przez-10-w-zakresie-100_10_55
- Dzielenie przez 5- http://www.matzoo.pl/klasa2/dzielenie-przez-5-w-zakresie-50_10_41
- Przyporządkuj- https://wordwall.net/pl/resource/1547587/polski/jak-powstaje-miód
- Znajdź parę- https://wordwall.net/pl/resource/1125851/przedszkole/pszczoły-i-miód
ŚRODA- 20.05.2020 r.
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Na początek obejrzyjcie film- https://www.youtube.com/watch?v=5fH-CGVOoGw .
„Świerszczyk” – pisemko dla dzieci – zaprasza na spotkanie ze smokami.
{gallery}2020/5_Nauka-Zdalna-Swierszczyk{/gallery}
Zapoznajcie się z tym numerem „Świerszczyka” na stronie- https://swierszczyk.pl/.
Przeczytajcie wszystkie opowiadania, wykonajcie zadania, narysujcie smoka ze strony 24.
Następnie wykonajcie zadania w ĆWICZENIACH na stronie 42 i 43.
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Wykonajcie w ĆWICZENIACH zadania na stronie 61.
DLA CHĘTNYCH:
- Oblicz- https://wordwall.net/pl/resource/1282240/matematyka/wiosna
- Dodawanie dziesiątek- http://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-dziesiatek-do-roznych-liczb_7_23
- Odejmowanie dziesiątek- http://www.matzoo.pl/klasa2/odejmowanie-dziesiatek-od-roznych-liczb_7_24
- Krzyżówka- https://wordwall.net/pl/resource/1567030/polski/krzy%c5%bc%c3%b3wka-z-rz-po-d-t
- Dodawanie na paragonie- http://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-na-paragonie_7_509
PAMIĘTAJCIE O CODZIENNYM RUCHU I CZYTANIU KSIĄŻEK,
A TAKŻE O TABLICZCE MNOŻENIA
POWODZENIA
Pozdrawiam serdecznie
Wasza wychowawczyni- Ewelina Stępień
Język angielski
Materiał na dwie lekcje.
Podręcznik:
- Ćw. 2 str. 52 – uczniowie słuchają nagrania 3.2. Powtarzają słówka oraz mówią YES lub NO w zależności od tego, czy obrazek zgadza się ze słówkiem.
- Ćw. 3 str. 52 – uczniowie słuchają nagrania 3.3 i powtarzają to, co usłyszą.
- Ćw. 5 str. 53 – uczniowie słuchają nagrania 3.5 i śledzą tekst piosenki oraz próbują śpiewać.
Nagrania znajdują się w linku:
https://www.dropbox.com/sh/uen7v4em5q4xhpm/AAAAgSGxpOoMXQoLZwrobUSha?dl=0
Zeszyt ćwiczeń:
- Ćw. 1 str. 50 – uczniowie podpisują obrazki słówkami z ramki. Mogą do tego użyć notatki, która znajduje się w linku poniżej.
- Ćw. 2 str. 50 – uczniowie czytają zdania i patrzą na obrazki. Obok każdego obrazka wpisują literkę A lub B w zależności od tego, na którym obrazku znajduje się słówko ze zdania.
- Ćw. 3 str. 51 – uczniowie czytają zdania i patrzą na obrazki. Obok każdego zdania wpisują YES lub NO w zależności od tego, czy na obrazku znajduje się to, co powiedziane w zdaniu.
Link do notatki: