Materiał do realizacji w dniach 11.05- 13.05.2020 r.
Dzień dobry uczniowie J
Na początku zajęć zamknijcie oczy i przypomnijcie sobie miłe chwile spędzone w naturalnym środowisku, na powietrzu; przeżycia, które dostarczał Wam kontakt z naturą, np.: spacer jesienią/wiosną po lesie, po parku, wycieczka do arboretum w Rogowie (byliśmy tam na wycieczce)… Następnie otwórzcie oczy i opowiedzcie, co sprawia wam największą przyjemność w kontakcie z przyrodą, rozpoczynając zdanie od słów „Lubię, gdy…”
- Przeczytaj wiersz Natalii Usenko „ Drzewo ” (Podręcznik. Elementarz odkrywców cz. 4 str. 8) i odpowiedz na pytanie: co obiecywał stary dąb? I Jakie korzyści mają ludzie i zwierzęta z przebywania wśród drzew?i wykonaj ćwiczenia 1 i 2 ze str. 6 (Ćwiczenia.Elementarz odkrywców cz. 4).
- Znaczenie lasu dla przyrody i człowieka – to kolejne informacje, które należy przeczytać w podręczniku ze str. 9 a później połącz odpowiednie ramki z drzewami w ćwiczeniu 4 str. 7.
- Trochę rozruszaj ciało przy piosence Shakiry – Lego Zumba Kids – https://www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA
- A teraz utrwal dzielenie dużych liczb wykonując ćwiczenia ze str. 28 (Ćwiczenia. Matematyka.Elementarz odkrywców cz. 2)
- Poznaj wybrane polskie parki narodowe na podstawie tekstów informacyjnych i jakie zasady zachowania obowiązują w parkach narodowych – podręcznik str. 10 i 11 a następnie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 ze str. 8 (Ćwiczenia.Elementarz odkrywców cz. 4).
- Dla ciekawych – http://scholaris.pl/resources/run/id/49644
- Krzyżówka – przerysuj do zeszytu i wpisz odpowiedzi.
1. | ||||||||||||||
2. | ||||||||||||||
3. | ||||||||||||||
4. | ||||||||||||||
5. |
- Park ten chroni pradawną puszczę i żyjące w niej żubry.
- Park ten chroni fragment Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.
- W tym parku znajdują się ruchome wydmy.
- Park ten chroni cenne góry z rzeką Dunajec.
- Największy polski park narodowy.
Rozwiązaniem krzyżówki jest nazwa rzadkiego w Polsce zwierzęcia chronionego.
- Łoś, to jedno ze zwierząt, które jest pod ochroną i można go spotkać w Biebrzańskim Parku Narodowym. Przyjrzyj się ilustracji łosia w ćwiczeniu 4 str.9, przeczytaj plan opisu i korzystając ze zgromadzonego słownictwa i ilustracji zapisz w zeszycie opis łosia.
- My się w do mu nie nudzimy – ćwiczenia – https://wordwall.net/pl/resource/918586/ed-wczesnoszkolna/my-si%c4%99-w-domu-nie-nudzimy
- Trening, tym razem matematyczny – ćwiczenia w dzieleniu dużych liczb – zadania ze str. 29 (Ćwiczenia. Matematyka.Elementarz odkrywców cz. 2)
- Narysuj zwierzę chronione lub roślinę chronioną z wybranego przez siebie parku narodowego. Podpisz wykonaną ilustrację.
PozdrawiamJ pa, pa…
Język angielski
Podręcznik:
- ćw. 14 str. 50 – uczniowie słuchają nagrania 2.47 i śledzą tekst.
Link do nagrania 2:47:
https://www.dropbox.com/s/9uwnro7g2outnz5/NEA_Pol_L3_Tk2.47.mp3?dl=0
Zeszyt ćwiczeń:
- ćw. 13 str. 48 – uczniowie szukają w wężu wyrazowym czynności, które zostały przedstawione na obrazkach w podręczniku w ćwiczeniu 14 i podpisują obrazki.
- ćw. 14 str. 48 – uczniowie patrzą na obrazek i wpisują znak V w te miejsca, których czynności są przedstawione na ilustracji.
- ćw. 15 str. 49– uczniowie uzupełniają zdania na podstawie obrazków. W luki trzeba wpisać jeden wyraz z pierwszego okienka i jeden wyraz z drugiego okienka. Wyrazy z pierwszego okienka mogą się powtarzać.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/the-lazy-bear(uczniowie oglądają bajkę)